טכנולוגיה

תוכניות ההעשרה המגוונות שלנו בטכנולוגיה כוללות תכנות רובוטים של BEE-BOT החל מכיתה א', לימודי קוד ותכנות, שיעורי "ממריאים" בפיתוח טיסנים, קוד פלוס, מיינקראפט, סדנאות מייקר ועוד. המטרה שלנו לפתח בוגרים בעלי יכולו גבוהות וחשיבה טכנולוגית ויצירתיות.

 

ממריאים – טיסנאות
בשיעור ממריאים התלמידים בונים ומטיסים טיסני השלכה מהיד (גלשונים), טיסני מקלע, טיסני פרופלור, מסוק מרחף, דגמים של מטוסי קרב, מטוסי תובלה ורחפנים.
כל אחד מהדגמים שהתלמידים בונים מלמד עקרון פיזיקלי חדש אשר נכתב בשיתוף פעולה עם מכון דוידסון למדע. בכל אחד מהדגמים הילדים מתנסים בשיטות טיסה והטסה , הרכבה ותפעול , שליטה ואורנטציה ותרגילי אוירובטיקה.

בניית הדגמים הינה תהליך יצירתי שמסייע לתלמידים להבין בצורה אינטואיטיבית ובדרך משחקית ומהנה מושגים מתחומי המתמטיקה, ההנדסה, הטכנולוגיה והפיזיקה. 
כמו כן בניית והטסת הטיסנים מסייעת לתלמידים לתרגל מיומנויות חשובות כגון: כושר ריכוז, דיוק, שיפור הקואורדינציה והמוטוריקה העדינה. 
ביקור בחצר שלנו, מאפשר הצצה לעולם של ילדים המטיסים גאים ונרגשים המטיסים לאויר כלים טכנולוגיים מעופפים צבעוניים ויצירתיים.  

 

רובוטיקה לצעירים BEEBOT 
החל מכיתה א' התלמידים שלנו לומדים לתכנת רובוטים קטנים. באמצעות הביבוטים הילדים לומדים את יסודות החשיבה המיחשובית. התכנות עבור הילדים מרגיש כמו משחק וחוויה ובפועל מייצר למידה והבנה באמצעות הידיים והעיניים.
הילדים מקבלים חידות ואתגרים והם מפתחים יכולת להבין את הרצף הכיווני, היררכיה של פקודות, וכתיבה של אלגוריתם לפתח חשיבה מחשובית, ומושגיים מתמטיים. הביבוטים מתרוצצים במסדרונות ובכיתה ויוצרים חגיגה של למידה והנאה. 

 

תכנות ב"קוד פלוס" 
התלמידים שלנו, שלמדו את יסודות התכנות באמצעות הביבוטים, ממשיכים ולומדים את התכנית קוד פלוס. הם  כותבים  קוד בסקראץ' ומפתחים משחקים יצירתיים בתהליך של תכנות. תהליך הבנייה מפתח את היכולת לכתוב סיפורים ותסריטים ולבטא את עצמם בתחומי העיצוב, המשחק והמוזיקה. 
בנוסף התכנות בשפת סקראץ מאפשר לילדים להתנסות במיומנויות משמעותיות מאוד כבוגרים במאה הנוכחית: תכנון, יוזמה, חשיבה חישובית, אוריינות דיגיטלית, יצירתיות, למידה מטעויות, עבודה עצמאית לצד למידה שיתופית ועוד.

 

פיתוח עולם ממוחשב – מיינדקראפט
התלמידים הבוגרים שלנו מתכנתים משימות במשחק הרשת MINECRAFT באמצעות המשחק הם מתרגלים כתיבת קוד וגרפיקה, ומשלבים  נושאי לימוד שונים בהיסטוריה, חשמל ופיזיקה, מדעים, מתמטיקה ועוד. לדוגמה בכיתה ח' אנחנו משלבים משחק מבוסס מיינקראפט ללימוד הטבלה המחזורית אשר פותח בשיתוף במכון דוידסון לחינוך מדעי. בתהליך הלמידה התלמידים שלנו מפתחים כישורים טכנולוגיים, יכולת חשיבה יצירתית וכישורים חברתיים של עבודה בצוות תוך כדי הדדיות ושיתוף פעולה. 

 

מייקרים צעירים
בסדנאות מייקר התלמידים שלנו לומדים להיות יזמים ולהשתמש ביכולת יצירתית , הנדסית-טכנולוגית ואמנותית על מנת  לגלות ולהמציא דברים חדשים. 
בסדנת המייקר התלמידים יכולים ליזום ולהמציא מוצרים הן באמצעות כלים בעבודת ידיים: מסורים, פטישים, מברגות וכיו"ב , והן באמצעות טכנולוגיות מתקדמות: מדפסות תלת-מימד, רובוטים, חיישנים ואלקטרוניקה.  
בסדנת המייקר אנחנו מפתחים סקרנות, יכולות אינטלקטואליות, חדוות יצירה, נמרצות ותחושת סיפוק מעצם היצירה. הילדים  נהנים מתהליך היצירה ולומדים תוך כדי עשייה. בתהליך זה הם צוברים ידע ומיומנויות מתחומי דעת שונים כגון: עיצוב ומידול בתלת-ממד, סייבר ותכנות, חשמל ואלקטרוניקה, רובוטיקה, מתמטיקה, פיזיקה, אומנות ושפה.